تابلوسازي
تابلو چلنيوم و تابلوسازي به شيوه هاي تابلو برجسته و تابلو استيل

امروزه تابلوسازي بسيار مرسوم شده است و به روشهاي مختلفي صورت مي گيرد كه به شرح زير مي باشد :

انواع تابلوها :

تابلوهاي پشت بامي :

براي ساخت تابلوهايي كه در پشت بام ها نصب مي شود از يك پروفيل آهن سنگين براي زيرسازي و نگهدارنده تابلو بهره گرفته مي شود زمينه اصلي آنها از جنس كامپوزيت مي باشد و حروف برجسته اي كه بر روي آن تعبيه مي شود از جنس چلنيوم ، استيل و يا حروف پلكسي مي باشد.

تابلوهاي فلكسي :

اين تابلوها از دو قسمت تشكيل شده است كه يك سازه فلزي دوبل در زيركار آن استفاده مي شود از بخش پشتي اين تابلو براي نصب سيني و مهتابي بهره گرفته مي شود و از بخش جلوي تابلو براي نصب فلكس و كاورهاي دور استفاده مي شود ، براي نور دهي اين نوع تابلوها از مهتابي كمك گرفته مي شود .

حروف برجسته پانچي :

اين نوع حروف با لبه چلنيوم و يا پلاستيك ساخته مي شوند . اين نوع حروف از پلكسي با سوراخهاي كوچك بريده شده و سپس يك پلكسي شفاف زير پلكسي رويه قرار مي گيرد .

حروف برجسته پانچي :

در اين نوع حروف لبه ها و جلوي حروف با استفاده از چلنيوم و لترمكس به صورت پانچي كار مي شود .

تابلو برجسته حروف چلنيوم :

امروزه از اين حروف برجسته براي ساخت تابلوهاي سردرب استفاده زيادي مي شود چون ساخت اين حروف از جنس آلومينيوم است دوام بالايي دارد و به راحتي ميتوان به صورت دستي و يا به كمك دستگاه شكل و طرح موردنظر را برروي اين حروف پياده سازي نمود .

تابلوهاي حروف برجسته چلنيوم ستاره اي :

نفاوت اين تابلو با نوع معمولي چلنيوم در اين است كه از نماي ستاره اي و درخشان در آن استفاده مي شود .

در اين نوع تابلو نور SMD داخل حروف برجسته با شكست از داخل تابلو چشم نوازي مي كند كه اين برق ملايم با چشمك زدن جلوه زيبايي به تابلو مي بخشد و توجه عموم را به خود جلب مي كند .

تابلو حروف برجسته پلاستيك سه بعدي وكيوم :

اين نوع تابلوها به دليل نوردهي ، تنوع رنگ و شكل فانتزي يكي از محبوبترين نوع از حروف برجسته تابلو چلنيوم مي باشد كه ساخت اين حروف توسط دستگاه به صورت تمام اتوماتيك در كمترين زمان انجام مي گردد.

حروف استيل :

نوع ديگري از كاربرد حروف برجسته مي باشد كه خود شامل چند نوع مانند حروف استيل طلايي براق ، طلايي خش دار ، نقره اي براق ، نقره اي خش دار ، دودي ، مسي مي باشد كه به صورت هاي نوردارر و بدون نو و يا به صورت رينگي و يا برجسته و تخت با پلكسي قابل اجراست .

حروف برجسته استيل :

اين نوع حروف در تابلو استيل از زمانهاي پيشين كاربرد داشته و براي ساخت آن از آلياژي كه معمولا از جنس برنز و يا برنج بوده استفاده مي شده ، اما چون به مرور زمان سياه مي شد نياز به پرداخت دوره اي داشت اما امروزه به دليل استفاده از دستگاه ليزر بسيار با كيفيت تر شده است .

تابلوسازي حروف پلاستيك يا پلكسي :

براي ساخت حروف برجسته پلاستيك هم در بخش رويه و هم لبه ها از طلق هاي پلكسي گلاس تايواني به دو صورت با نور و بدون نور و در رنگهاي مختلف استفاده مي شود.

تابلوهاي فلزي :

دراين نوع تابلو نيز از حروف برجسته استفاده مي شود مانند حروف برجسته چلنيوم و پلاستيك اما در اين تابلوها حروف نمي توانند نور را از خود عبور دهند و از جنس فلز هستند .

براي نصب اين نوع تابلو از سطح پايه اي استفاده مي شود كه اين پايه ها فاصله اي ايجاد مي كنند كه مي شود از اين فضا براي قرار دادن لامپ هاي LED و SMD براي نوردهي استفاده كرد .

اما اگر تمايل به استفاده از نوردهي نداشته باشيد مي توانيد از حروف فيزي نرو ماده استفاده نماييد تا حروف كاملا روي سطح قرار بگيرند و جلوه زيبايي داشته باشند.

تابلوهاي رينگي :

در اين مدل تابلو حروف برجسته تركيبي از پلاستيك و فلز هستند و حروف از فلز ساخته مي شوند اما يك لايه پلاستيك در حروف به كار مي رود كه باعث ايجاد فضايي براي عبور نور مي شود ، در اين نوع تابلو سازي هم زيبايي كار فلز و هم زيبايي و روشنايي رنگ منعكس مي شود .

در اين نوع ساخت مي توانيد با استفاده از حالت نر و مادگي نوردهي زير حروف را هم داشته باشيد و با استفاده از يك لايه پلاستيك در قسمت زير حروف نوردهي زير حروف را به شكلي زيبا و چشم نوازتر به نمايش بگذاريد.

تابلو حروف برجسته سه بعدي :

با استفاده از اين نوع تابلوسازي مدرن مي توان انعطاف پذيري بيشتري بر روي حروف پياده سازي نمود و انواع افكت هاي زيبا را كه توسط ديگر حروف برجسته امكان پذير نيست ، ميسر ساخت .

تابلوهاي راهنما :

تابلوهاي راهنما يكي از پركاربردترين تابلوها مي باشند كه تنوع زيادي دارند و براي ساخت اين تابلوها از متريال هاي مختلفي همچون پلكسي ، استيل ، كامپوزيت ، مولتي استايل ، چوب و ... به صورت ديواري ، ايستاده ، آويز ، دوطرفه و روميزي بهره مي برند.

حروف برجسته لترمكس :

نوعي ديگر از انواع حروف برجسته مي باشد كه لبه هاي اين نوع حروف با عمق 2 سانتيمتر مي باشد كه دور آن نوار لاستيكي شفاف به كار برده مي شود كه قابليت نوردهي در لبه حروف را ايجاد مي نمايد .

لايت باكس :

براي ساخت آن از جنس چلنيوم و يا پلكسي به دو صورت نور دار و بدون نور استفاده مي شود كه منابع نوري مورد استفاده در آن توسط لامپ فلور سنت ، LED ، SMD تامين مي شود كه پس از قرار گرفتن مدياي چاپ ترانسپارت و يا فلكسي برروي آن باعث عبور نور و روشن شدن چاپ مي شود كه بيشتر براي لوگو ها ، عكس محصولات و يا شماره تلفن ها ، ايستگاههاي مترو ، سينما ، فرودگاه كاربرد دارد .

تابلو حكاكي LED :

اين نوع تابلو با حكاكي ورق پلاستيك و يا همان پلكسي گلاس با ليزر و شكست نور LED كه به صورت مخفي در آنها اجرا مي شود طراحي و پياده سازي مي گردد .

اين نوع تابلوها به دليل داشتن قابليت روشنايي بالا و نورپردازي زيبا براي كساني كه به دنبال نورپردازي بيشتر هستند گزينه بسيار مناسبي مي باشد.

تابلوهاي كامپوزيت :

اين نوع تابلو ها يكي از مقاوم ترين و زيباترين متريالها براي ساخت تابلو مي باشدكه با استفاده از حروف هاي برجسته چلنيوم ، استيل ، پلكسي و يا لترمكس در رنگهاي مختلف و به دو صورت نوردار و بدون نور طراحي و پياده سازي مي شود . ورق كامپوزيت داراي مدلهاي طرح چوب ، طرح سنگ و طرح استيل مي باشد و براي زيباتر شدن آن مي توان از چوب ترموود و چوب پلاست هم بهره جست .

از ويژگي هاي بارز تابلوهاي كامپوزيت مي توان به تنوع رنگ ، عايق صوتي ، مقاوم بودن در برابر تشعشعات خورشيد و سرما و گرما ، سبكي آن اشاره نمود.

تابلو هاي LED :

اين نوع تابلو به دو دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از :

LED ثابت :

با استفاده از چراغ هاي كوچك LED ساخته مي شوند كه متنوع هستند و هر طرحي روي آنها قابل پياده سازي است . در اين نوع تابلوسازي مي توان 2 تا 8 مدل رقص نور را روي LED پياده سازي كرد و يا از LED هاي RGB بهره گيري نمود .

LED روان :

در انواع مدل هاي تك رنگ و مولتي كار يا تلويزيوني قابل اجراست . در اين مدل مي توان هر طرح و نوشته اي را به تعداد نامحدود و با افكت هاي زيباي گرافيكي اجرا نمود .

در تابلوهاي تك رنگ ، زمينه كار به رنگ مشكي بوسيله LED هاي خاموش و نوشته ها و نقشهاي روي آن به رنگ منتخب مشتري اجرا مي گردد .

در تابلوهاي مولتي كالر يك تلويزيون كامل در اختيار مشتري گذاشته مي شود كه مشتري مي تواند هر تصوير فيلم و طرحي را به نمايش بگذارد.

بنر :

بنرها ساده ترين نوع تابلو هستند كه مراحل ساخت و نصب آن شامل چاپ بنر توسط دستگاه ، اسكلت فلزي و نصب است و به دليل اينكه چاپ بنر توسط دستگاه صورت مي گيرد به راحتي مي توان هر نوع نوشته ، طرح ، رنگ ، عكس را با كيفيت بالا و در طرح هاي متنوع اجرا كرد. اين نوع تابلوسازي مشابه تابلو فلكس مي باشد اما از لحاظ چاپ ، جنس و رنگ كيفيت بالاتري نسبت به فلكس دارد . دربنر نيز از پوشش فلكس روي تابلو استفاده مي گردد اما قاب آن داراي عمق بيشتري مي باشد .

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۴:۴۵ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی