تابلوسازي
تابلو چلنيوم و تابلوسازي به شيوه هاي تابلو برجسته و تابلو استيل

LED يا تابلو روان چيست ؟

LED  اختصار كلمات Light Emitting Diode  كه به معناي ديود ساطع كننده نور مي باشد و با عبور جريان الكتريكي از آنها وقتي الكتروني از لايه اي جدا مي شود انرژي آزاد شده آن به صورت نور در مي آيد و باعث روشن شدن تابلو مي شود

ماژولها :

اين تابلو از ماژول ها تشكيل شده است و ماژول ها به مجموعه LED ها و بردهاي مورد استفاده جهت تعيين آدرس و واشرهاي آب بندي در كنار هم اطلاق مي شوند كه فاصله LED ها و ماژول ها نشان دهنده كيفيت تابلوهاي LED و ميزان درخشندگي و برد ديد تابلو است .

نمايشگر LED  از ديودهاي نوراني كه از كنارهم قرار گرفتن كابينت هاي مجزا كه مشابه يك تلويزيون كوچك هستند ساخته مي شود . در واقع اين كابينت ها هستند كه به عنوان محفظه اي ماژول ها را در خود جاي مي دهند . جنس اين كابينت ها از فولاد است و سطح آن را با رنگ الكترواستاتيك پوشانده اند و اين كابينت ها كيفيت ، دقت و يكنواختي سطح نمايشگر شما را تضمين مي نمايند زيرا همه نيازمندي هاي نمايشگر از جمله ماژول ها ، سيستم تهويه هوا و مدارهاي الكترونيكي بر روي آن تعبيه شده است .

بردهاي كنترل كننده :

براي برنامه ريزي ماژول ها و مديريت نمايشگر مي بايست از برد كنترل كننده استفاده نمود . اين بردها در پشت ماژول ها و در داخل كابينت تعبيه مي شوند و اين بردها به دو صورت قابل اتصال به كامپيوتر و عدم نيازاتصال  دائم به كامپيوتر مي باشد  كه توسط يك كابل يا كارت حاقظه به كامپيوتر متصل مي گردد .

بردها نقش تعيين كننده در ارائه كيفيت برنامه ريزي و متن هاي نوشتاري ، تصاوير مدنظر براي نمايش كليپ ها در رنگهاي متفاوت را دارا مي باشند .

هر تابلو داراي دو قطب منفي و مثبت  هستند  و فلاشرها وظيفه قطع و وصل جريان بين اين دو قطب را عهده دار مي باشند .  در تابلوسازي فلاشرها به فطب مثبت متصل هستند و وظيفه قطب منفي خاموش و روشن نمودن فلاشرها  است كه  تعداد كانال فلاشرها براساس تعداد كلمات براي اتصال تعيين مي گردند . زمينه LED ها از جنس MDF  و مدارچاپي و يا پلاستيك آكروليك مي باشد .

از جمله كارايي هايي كه  بردهاي كنترل كننده در تابلوهاي LED  دارا مي باشند مي توان به قابليت تغيير متون و افكت ها و طراحي گرافيك و انيميشن و تنظيم ساعت و تاريخ توسط كاربر ، نمايش انواع پيامهاي متني به زبان هاي مورد نظر  و عدم محدوديت در ميزان متن قابل نمايش اشاره كرد .

 

انواع تابلوهاي LED :

LED ثابت :

همان طور كه از اسمش پيداست اين نوع تابلوسازي توانايي حركت دهي متن ها و تصاوير را ندارد و ثابت است . اين نوع تابلوها جايگزين مناسبي براي نئون مي باشد.

LED  روان :

اين نوع از تابلوها خود به انواع مختلف تقسيم مي گردند كه به شرح زير مي باشد :

LED تك رنگ :

در اين نوع از LED ها فقط از يك نوع رنگ براي نمايش متون استفاده مي شود .

LED رنگي :

اين نوع نمايشگرها توانايي نمايش متون در رنگهاي مختلف و همچنين نمايش  فيلم وعكس و تيزرهاي تبليغاتي و ... را همراه با صدا و حتي به صورت پخش زنده و آنلاين دارد .

LED نواري پيكسلي RGB  هوشمند  :

اين نوع LED رشته اي بلند و منعطف از LED هاست كه مي توان براي هر كدام از LED ها به طور مجزا رنگي در نظر گرفت به همين علت به آنها LED هاي هوشمند اطلاق مي گردد . روش كار در اين نوع  LED ها به اين صورت است كه با تغيير رنگ قرمز ، سبز و آبي در هر LED ، تركيب رنگهاي بيشماري بوجود مي آيد و تراشه هاي بين LED ها فرمان هاي صادر شده از يك كنترلر را اجرا  مي نمايند .

LED هاي نواري پبكسلي :

در اين نوع LED ها مي توان از منبع تغذيه 12 ولتي و يا 5 ولتي استفاده نمود . در اين مدل ،LED    ها دو تا دوتا و يا سه تا سه تا از هم جدا شده اند و درجات متفاوتي از ويژگي ضد آب بودن و ميزان متفاوتي از تراكم LED در هر متر از نوار قابل رويت است .

تمام نوارهاي هوشمند به درايورهاي ديجيتال يا همان ميكروكنترلرها مجهز شده اند كه اين درايورها داده ها را از طريق يك گذرگاه ديجيتال  دريافت مي نمايند و يك يا چند LED را به طور مجزا و مستقل كنترل مي كنند كه در نوارهاي RGB  معمولي اين امر عملي نيست زيرا همه LED ها فرمان يكساني را دريافت مي كنند و رنگشان با يك فرمان تعويض مي شود اما در نوارهاي هوشمند ، شما روي تك تك LED  ها كنترل داريد و مي توانيد هر رنگ را به تنهايي تعويض نماييد .

كنترل LED نواري آرجي بي معمولي :

كنترل اين نوع با يك تنظيم گر روشنايي يا ديمر به سادگي انجام مي پذيرد كه ساده ترين نوع از اين كنترلرها RGB است كه داراي سه كانال براي تنظيم مي باشند.

كنترل LED نواري آي سي دار هوشمند :

در كل  داراي سه نوع كنترلر ديجيتال مي باشد كه به صورت مستقل يا آفلاين ، تابع يا آنلاين ، قابل برنامه ريزي يا كنترل از راه دور كه شامل موسيقي و رقص نور مي باشد . اين كنترها به شما اجازه مي دهند كه هرپيكسل را بدون تاثير بر روي ديگر پيكسل ها به طور جداگانه تنظيم نماييد .

برنامه هاي كنترلي هم به شكل آفلاين مثلا برروي يك حافظه جانبي و يا به صورت آنلاين از طريق پروتكل ذخيره و منتقل مي شوند .

مزاياي LEDها :

در طرح ها و رنگهاي متنوع و زيبا قابل پياده سازي است .

داراي نور فوق العاده و خوانايي بيشتر مي باشد.

داراي دوام و ماندگاري بالايي است و عمر زيادي دارد.

مصرف برق كمي دارند .

يكي از رسانه هاي مدرن و منطبق با آخرين فناوري هاي تبليغاتي مي باشند .

قابليت پخش صدا ، تصوير، موسيقي را به صورت زنده دارد .

قابليت تغيير پيام و يا محتوا را در كسري از ثانيه دارد .

محدوديتي در زمان پخش و محتواي قابل نمايش آن وجود ندارد .

خلاصه :

امروزه  تبليغات در كسب و كار و ارائه خدمات حرف اول را مي زند تبليغات به صورت تابلو برجسته ، تابلو استيل ، تابلو چلنيوم و تلويزيوهاي شهري LED به عنوان بهترين ابزاهاي تبليغاتي در كليه شهرهاي بزرگ ، ميادين ، بزرگرراهها و چهارراه ها  قابل طراحي و پياده سازي و نصب مي باشد  كه با طراحي ها و رنگها و افكت هاي متنوع در ذهن ها نقش مي بندد و مي تواند تاثير فوق العاده اي در جذب مشتري داشته باشد .

ادامه مطلب

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۵:۰۹ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی