تابلوسازي
تابلو چلنيوم و تابلوسازي به شيوه هاي تابلو برجسته و تابلو استيل

در دنياي امروزي هر فرد در هر رشته و شاخه اي كه مشغول فعاليت است مي بايست علاو بر شاخه خود ، ديگر شاخه ها و فنوني كه شايد در گذشته با شغل وي ارتباطي نداشته اند اما امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي و ادغام رشته ها و فنون متعدد جزء شاخه اي ضروري از شغل وي تبديل گشته اند ، را بياموزد تا بتواند در عرصه شغلي خود به طور تمام و كمال فعاليت نمايد و پاسخگوي نياز مشتريان خود باشد .

 

يكي از اين مشاغل تابلوسازي است كه در گذشته فقط به صورت چاپ يك نوشته برروي كاغذ يا پارچه بوده است اما با پيشرفت تكنولوژي ،  امروزه نيازمند استفاده از شاخه هايي همچون گرافيك ، كامپيوتر ، طراحي سه بعدي ، علوم الكترونيك ، روانشناسي رنگ ها و شخصيت شناسي و … شده است .

 

راهكارهاي روانشناسي فنون تبليغات :

يكي از مهمترين هدف هاي تابلوسازي نحوه برقراري ارتباط با جامعه و شناخت روابط بين افراد ، روانشناسي رنگ ها و همچنين شناخت ماهيت هايي همچون مختصات رواني ، اجتماعي ، فرهنگي جامعه ، ماهيت زبان ، ساختارهاي رسمي و اجتماعي ، رويه هاي ارتباطي نظير صحبت كردن ، نوشتن و ساير روشهاي انتقال مطلب مورد نظر به كمك تابلوسازي مي باشد .

 

در دنياي پراز رقابت امروز ، شركتها براي فروش كالا و محصولات يا ارائه خدمات خود ، مجبور به استفاده از تبليغات به شيوه هاي متعدد همچون تابلوسازي كه خود شامل ساخت تابلو به روشهاي مختلف مانند تابلو استيل ، تابلو چلنيوم ، تابلو برجسته ، تابلو كامپوزيت ، تابلو لترمكس ، نئون پلاستيك ، چاپ بنر ، بيلبورد و يا تبليغات در راديو و تلويزيون هستند .

 

شاخه هاي مرتبط با ساخت تابلو :

صنعت :

حكاكي و برش ليزري دو مشخصه اصلي از كاربرد صنعت در تابلوسازي مي باشد . تابلوساز براي ساخت حروف برجسته تابلو چلنيوم و يا حروف برجسته پلاستيك نيازمند استفاده از دستگاه برش ليزري است بنابراين تابلوساز بايد با نحوه استفاده از دستگاه برش ليزري آشنايي كامل داشته باشد .

 

الكترونيك :

چيدمان ماژول هاي تابلوهاي  LED و مداربندي آنها و يا سيم كشي لامپ هاي SMD   در تابلو چلنيوم يا لترمكس تابلوساز را به  يادگيري و اموزش علم الكترونيك ملزم مي نمايد .

 

رايانه :

علم رايانه يكي از اساسي ترين رشته هاي مورد نياز در صنعت تابلوسازي است زيرا تمام طرح ها توسط كامپيوتر و برنامه هاي نرم افزاري مانند كرل دراو ، فتوشاپ ، اتوكد ، گرافيك  و… اجرا مي شود كه بهتر است يك تابلوساز ماهر در اين موارد هم سررشته داشته باشد البته تمام اين كارها توسط متخصصين مربوط به همان رشته صورت مي گيرد و همه اين تخصص ها را به طور همزمان يك تابلوساز نمي تواند فرا گيرد اما بازهم داشتن يك زمينه كافي در هر يك از اين شاخه ها براي توجيه مشتري لازم و ضروري است زيرا طراحي تابلو چلنيوم ، تابلو لترمكس ، تابلو فلكسي فيس و مديريت افكت هاي تابلو هاي LED  و بسياري از موارد ديگر نيازمند كار با اين نرم افزارهاست .

 

حال براي اينكه پيام تبليغاتي از نظر روانشناسي بتواند در ذهن مخاطب رسوخ نمايد نياز به پياده سازي چند راهكار مي باشد :

۱) الگوهاي ذهني مخاطب را در هم شكنيد :

ذهن مخاطب را با بحث ها و واقعيت هاي اجتماعي تحريك نماييد و زمينه سازي كنيد و همين كه ذهن اوا آماده پذيرش حرف هاي جديد شد ، شروع به صحبت كردن در زمينه كاري خود و معرفي محصولات و خدمات نماييد .

 

۲) بيشتر روي مشكل مشتريان تمركز نماييد تا معرفي محصول خود :

افراد تا زماني كه به مشكلاتي كه مرتبط با حيطه كاري شما هستند برخورد نكنند به شما مراجعه نخواهند كرد ممكن است فردي اصلا قصد خريد يا دريافت خدمت ارائه شده توسط شما را نداشته باشد زيرا به مشكلاتي كه دارد واقف نيست و به آنها توجهي ندارد پس هنگام مراجعه حضوري قبل از اينكه راه حل خود را مطرح و روي آن پافشاري نماييد بايد اطمينان حاصل كنيد كه مخاطب شما مسئله و مشكل خود را كه مرتبط با خدمات شماست درك كرده و با آن درگير شده است . پس از اينكه ، از اين مسئله اطمينان حاصل نموديد خيلي با حوصله راهكارهاي خود را براي از بين بردن مشكلات مطرح نماييد در اين صورت است كه مخاطب براي دريافت آن خدمات بهتر توجيه مي شود .

 

۳) تصوير ذهني از محصولات و يا خدمات براي مشتري ايجاد نماييد :

براي معرفي كالا و خدمات خود بهتر است ذهن مخاطب را با نام افراد مشهور و معروف در استفاده از خدمات شما درگير نماييد زيرا تصاوير ، آرم ها و برندهاي معروف بهتر در ذهن نقش مي بندند براي همين است كه اكثر تبليغات تلويزيوني توسط افراد سرشناسي همچون فوتباليست ها و بازيگران انجام مي شود تا بر روي ذهن مخاطب تاثيرگذارتر شود.

 

اصول ارتباط و نحوه بهره گيري از آن در شغل تابلوسازي :

حس ادراكي :

ديد و درك افراد از يك صحنه ، منظره ، تابلو ، چهره و… كاملا متفاوت است و هر كس بر حسب زمينه فرهنگي ، اجتماعي ، روحي و رواني ، درك مختص خود را از اطراف دارد . بنابراين تابلوكاران مي بايست هنگام ساخت تابلو همه اين نكات را در نظر بگيرند تا چيزي كه خلق مي كنند بتواند در ذهن همه افراد با ويژگيهاي متفاوت تاثيري كه مي خواهد را ايفا كند.

 

نقش اجتماعي :

افراد با نقش خود در سازمانها و محل فعاليت خود عجين شده اند بنابراين مجموعه لغات ، اصطلاحات و تصاوير مندرج برروي تابلوها ، بيلبوردها و بنرهاي تبليغاتي بايد به گونه اي باشد كه بر خلق و خو و نيازهاي اجتماعي متفاوت افراد موثر بوده و نقش و جايگاه افراد در اجتماع در نظر گرفته شود .

 

ارزشهاي فرهنگي :

هر قشراز جامعه خصوصيات فرهنگي خود را دارا مي باشد كه مي بايست تمام اين خصوصيات در ساخت تابلو در نظر گرفته شود تا بر ذهن تمام اقشار جامعه نقش ببندد.

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۴۹:۰۷ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی