تابلوسازي
تابلو چلنيوم و تابلوسازي به شيوه هاي تابلو برجسته و تابلو استيل

تبليغات شهري با رشد و توسعه شهرهاي كلان و نياز مبرم به اطلاع رساني و همچنين درآمدسازي به يك امر ضروري تبديل گشته است .

امروزه تبليغات به گونه هاي متفاوتي در نماي شهرها ، ساختمان ، سردر مغازه ها به چشم مي خورد و با وجود اينكه ممكن است برخي افراد با نگاه به گذشته ، مولفه هاي اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي كه در شهرهاي توسعه يافته وجود دارد را ناديده بگيرند و صرفا آنها را درآمد زا و اقتصادي تلقي كنند اما با اين وجود برخي از تبليغات همچون تابلو چلنيوم ، تابلو برجسته و بيلبورد مي تواند به عنوان يك اثر هنري در ذهن ها نقش ببندد .

نقاط مناسب براي نصب تابلوهاي تبليغاتي :

  • انتخاب مكانهاي بسيار مناسب جهت نصب تبليغات :

مهمترين فاكتور اساسي براي نصب تابلو يا بنر و يا بيلبورد زاويه ديد مناسب مي باشد .

تبليغات مي بايست در جاهايي نصب شود كه ميزان تردد خودروها و عبور و مرور افراد پياده در آن مكان ها بيشتر باشد .

تابلو هاي تبليغاتي بايد در مكان هايي دور از درختان و ساختمان هاي بلند نصب شود زيرا در صورت وجود درختان و ساختمان هاي بلند ، مجبور مي شويم ابزار تبليغاتي را در فاصله اي بيشتر از سطح زمين و در ارتفاع بالاتري نصب كنيم كه در چنين شرايطي يك تبليغ در يك نقطه كور ايجاد كرده ايم كه بي فايده مي باشد.

بزرگراهها  نقاطي بسيار عالي براي نصب تابلوهاي تبليغاتي و بيلبورد مي باشد چون در بين مسير هيچ فضايي براي سرگرمي سرنشينان خودروها وجود ندارد ديدن يك تابلوي تبليغاتي يا بيلبورد به راحتي ذهن را درگير مي كند و هر فرد حتي شده نيم نگاهي به آن تبليغ نصب شده مي اندازد و آن محصول يا كالا براي او معرفي مي شود  كه هر چقدر اين ابزار تبليغاتي بزرگتر باشد و امكان ديد آن  از تمام قسمت هاي بزرگراه فراهم باشد تاثيرگذارتر خواهد بود .

 

  • ساخت تابلو هاي متحرك و نوراني :

شكل و ظاهر تابلو نقش بسزايي در جلب توجه افراد ايفا مي كند و هرچقدر در تابلوسازي از رنگ ها ، برجستگي حروف ، اشكال سه بعدي و نورهاي رنگي استفاده شود قطعا در نمايش هدفي كه براي آن ساخته شده است موثرتر واقع خواهد شد.

  • گوناگوني تبليغات و ايده پردازي جديد:

اكنون ديگر تبليغات مانند گذشته به يك نوشته ختم نمي شود بلكه ساخت تابلو هاي تبليغاتي تنوع زيادي پيدا كرده است و با اسامي و شيوه هاي متفاوتي ساخته و احداث مي گردد حال اگر فردي از خود خلاقيت به خرج دهد و اين روشها را با هم ادغام نمايد و از همان ابزار موجود يك شكل متفاوت بزرگ و يا كوچك بسازد و يا ايده جديدي پياده كند كه در هيج جاي كشور به آن شيوه تبليغ نشده باشد تبليغ او ، يك تبليغ خاص و ايده آل خواهد بود كه نظر همگان را به خود جلب خواهد نمود.

  • استفاده از مكان نامناسب براي تبليغات:

گاهي ممكن است از مكاني گذر نماييد كه تابلوهاي تبليغاتي در شكلها ، طرح ها و رنگهاي مختلف به طور همزمان در يك مكان نصب شده اند در چنين شرايطي است كه افراد دچار سردرگمي مي شوند و نمي توانند آن تبليغات را از يكديگر تفكيك كنند و تمركز فكري آنها به هم مي ريزد و آنها را ناديده مي گيرند . پس هميشه براي تبليغات خود مكان مناسب را انتخاب كنيد.

اصلاح نقاط منفي تبليغات شهري :

  • توجه به اندازه :

بي قاعده بودن تابلو ها در اندازه هاي متفاوت باعث مي شود نقش تابلو هاي ديگر مخدوش شود بنابراين به جاي بزرگي تابلو در يك مكاني كه شامل ازدحام تابلوهاي تبليغاتي است از يك طرح جامع و مناسب با شرايط آن محيط به جلب توجه بپردازيد.

  • اهميت به خوانايي تابلوهاي تبليغاتي :

هر چقدر تابلوها خواناتر باشند پيام مندرج بر روي آن سريع تر و بهتر به گيرنده منتقل مي شود .

  • داشتن نورپردازي مناسب :

نورپردازي مناسب در جلوه و زيبايي تابلو نقش مهمي ايفا مي كند و وجود رنگهاي متنوع و نحوه تركيب آنها با يكديگر در يك تابلو با كاربري و ارائه پيامي كه به مخاطب القاء مي كند يك رابطه منطقي دارد .

توجه به كيفيت مصالح مورد استفاده درساخت تابلوهاي تبليغاتي :

تابلوسازي با كيفيت مناسب مانند عدم نفوذ آب به داخل تابلو ، جنس ورق رويه و زيركار آن ، جنس حروف ساخته شده و تعبيه شده بر روي تابلو ، مقاوم بودن تابلو در برابر سرما و گرما و اشعه خورشيد و عدم تغيير حالت آن ، تكيه گاه مقاوم براي نصب تابلو و عدم شكستگي ، اينها همه مواردي هستند كه مي بايست رعايت شوند تا تابلوهاي نصب شده در اقصي نقاط شهر چشم انداز نامناسبي ايجاد نكنند .

  • تراكم و توزيع نامناسب تبليغات :

اگر تراكم تبليغاتي مغاير با استانداردهاي بين المللي نباشد و تابلوها جذابيت كافي از لحاظ ساختار يا كيفيت طراحي نداشته باشند و همچنين به طور نامناسب در فضا متراكم شده باشند با گذشت زمان باعث دلزدگي و كاهش تعداد مخاطبان خواهد شد و اثر بخشي بازاريابي خود را ازدست خواهند داد.

رتبه بندي شركتهاي تبليغاتي :

نخستين گامي كه در اجراي طرح جامع تبليغات شهري انجام مي شود رتبه بندي شركتهاي تبليغاتي است كه طبق اجراي اين طرح فعاليت شركتهاي تبليغاتي رتبه بندي و ساماندهي مي گردد . ساماندهي تبليغات مغازه ها و واحدهاي تجاري مي تواند ياري رسان باشد تا تبليغات موجود در شهرها ، نما و اثرگذاري واقعي خود را داشته باشد و هر چه تبليغات اصولي و ساماندهي شده باشد در افزايش آرامش روحي شهروندان و ميزان بازاريابي موثرتر واقع خواهد شد.

نتيجه گيري :

در يك جمع بندي كلي مي توان گفت كه هيچ روش تاييد شده اي در زمينه ساخت و احداث تابلوهاي تبليغاتي موجود نيست و با توسعه دامنه تبليغات و و نياز به اطلاع رساني و پيچيده تر شدن روشهاي ساخت تابلوهاي شهري و با روي كار آمدن تكنيك هاي جديد تبليغاتي محيطي ، نياز به متخصصان ، مهندسان و مشاوران در جهت ارتقاي سطح آموزشي بيش از پيش احساس مي گردد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۴۸:۴۶ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی