تابلوسازي
تابلو چلنيوم و تابلوسازي به شيوه هاي تابلو برجسته و تابلو استيل

امروزه روشهاي زيادي براي تبليغ محصول و خدمات وجود دارد كه يكي از اين روشهاي موثر تابلوسازي است .

تابلوسازي به عنوان يكي از ابزارهاي تبليغاتي در بين آهاد مردم به طرز چشم گيري توسعه و رواج يافته است به گونه اي كه ديگر يك هزينه محسوب نمي شود بلكه به عنوان يك سرمايه گذاري براي كسب وكار به شمار مي آيد .

تابلوها به شيوه هاي مختلف ازجمله تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته  و يا به صورت بيلبورد در ميادين و گذرگاهها وبزرگراهها و يا در، سردر محل كسب وكار ، يا پشت بام ها نصب مي گردد و در معرض ديد عموم قرار مي گيرد .

تابلو هر چقدر كيفيت و زيبايي و نورپردازي بهتري داشته باشد تاثيرگذاري بيشتري در جذب مشتري خواهد داشت .

تابلو سازي در انواع مختلفي نظير تابلوسازي چلنيوم ، فلكسي ، ال اي دي ، فلز ، نئون پلاستيك ، لايت باكس و تلويزيون هاي شهري طراحي و پياده سازي مي شود هر كدام از آنها روند طراحي و پياده سازي خاص خود را دارند .

تابلو برجسته  و تابلو چلنيوم به دليل داشتن نورپردازي با رنگهاي متفاوت و زيبا اين روزها طرفداران بيشتري نسبت به ديگر نوع ها پيدا كرده است .

مزاياي ساخت تابلو :

تابلوسازي ماندگاري بيشتري نسبت به ساير ابزارهاي تبليغاتي دارد و در برابر سرما و گرما و تابش خورشيد و گرد و غبار مقاوم است و خراب نمي شود و اگر شرايطي فراهم شود كه مجبور به جابه جايي  و نقل مكان شويد مي توان به راحتي آن را در مناطق مختلف جغرافيايي جابجا نمود .

تابلوسازي به اين دليل نسبت به ابزارهاي تبليغاتي ديگر نظير تراكت ارجحيت دارد كه اكثر مردم وقتي تراكتي را دريافت مي كنند خيلي كم به آن توجه مي نمايند و ممكن است حتي بدون نگاهي آن  را دور بيندازند اما تابلو وقتي در محل كسب و كار يا در ميادين و گذرگاهها و بزرگراه ها نصب مي شوند به مدت طولاني در معرض ديد عموم قرار مي گيرند و خواه ناخواه هرفردي حتي شده يكبار هم به آن توجه مي كند و زماني كه مورد نياز وي بود به مكان مورد نظر مراجعه مي نمايد و ممكن است به مشتري هميشگي تبديل شود.

در تابلوسازي چيزهايي كه مي بايست مدنظرقرار داده شود تا بيشتر مورد توجه عموم مردم قرار گيرد به شرح زير مي باشد :

۱) استفاده از افكت هاي زيباي نور دررنگهاي متنوع : نور در تابلوسازي و نماي تابلو تاثير فراواني دارد به خصوص اگر تابلو از نوع تابلو چلنيوم ، نئون ، LED  ، فلكسي و لايت باكس باشد ، نور پردازي حرف اول را مي زند .

۲) برجسته سازي تابلو و استفاده از طرح ها و زمينه هاي خاص و مدرن در تابلو: ساخت تابلوهايي با حروف برجسته جلوه زيبايي به تابلو مي بخشد

۳) رنگ آميزي مناسب : براي انتخاب رنگ مناسب و موثر در ساخت انواع تابلوبه شيوه هاي تابلو استيل ، تابلو چلنيوم وتابلو برجسته  نياز به آشنايي كمي با رنگها و روانشناسي رنگ داريم اگر رنگها و نحوه تركيب آنها را به خوبي بشناسيم و آنها را درتابلوسازي به درستي پياده سازي نماييم قطعا تاثيربسزايي در فكر و ذهن عموم خواهد داشت .

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۶:۲۸:۴۳ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

بدون شك عوامل بي شماري در زيباسازي تابلو تاثيرگذارند كه از اين ميان به برخي از آن ها اشاره خواهم كرد:

زيبايي تابلوي تبلبغاتي كه در سردر مغازه، فروشگاه و يا مراكز تجاري نصب مي شود از اهميت بالايي برخوردار است، و ارزش و اعتبار آن برند به زيبايي و گيرايي اين تابلو بستگي دارد. در زيباسازي تابلو تبليغاتي رنگ آميزي و نوع تابلو، چارچوب كلي آن، نورپردازي مناسب و استفاده از سايه ها و افكت هاي نوري جذاب از مهم ترين فاكتورها به شمار مي روند.

علاوه بر زيبايي تابلو تبليغاتي بايد چاچوبي مناسب با توجه به حرفه ي خود براي تابلو انتخاب نماييد، يك متخصص تابلوسازي در اين زمينه به شما كمك شاياني خواهد كرد، در تابلوي تبليغاتي بايد از نوشته هاي كارا، كوتاه، قابل درك و با مفهوم استفاده كرد، همچنين در انتخاب نوع فونت نوشته ي تابلو دقت داشته باشيد كه فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگي داشته و زيبا به نظر برسد.

رنگ تابلو يكي ديگر از عوامل مهم در زيباسازي آن مي باشد، در انتخاب رنگ تابلو به كمك علم روانشناسي رنگ مناسب شغل خود را براي تابلو تبليغاتي انتخاب نماييد، به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبليغات انرژي را انتقال داده و از آن بيشتر براي تابلوهاي تبليغاتي در مورد نوشيدني هاي انرژي زا، خودرو و باشگاه استفاده مي شود و يا استفاده از رنگ نارنجي در فرد احساس شادي، خلاقيت و موفقيت را ترغيب مي كند و رنگ نارنجي خيلي خوب ديده شده و اشتهاآور است، در تابلوهاي تبليغاتي شهربازي ها و رستوران ها از اين رنگ بهره مي گيرند.

در تابلوهاي تبليغاتي استفاده از رنگ هاي متضاد نيز تاثير چشمگيري در جلب توجه مخاطبان دارد.

نورپردازي حرفه اي

در تابلوسازي براي زيباسازي تابلو تبليغاتي از افكت هاي نوري بهره مي گيرند، در ساخت بعضي از اين تابلوها مانند تابلو LED ، تابلو برجسته ،  تابلو نئون و تابلو چلنيوم حتما از افكت هاي نوري استفاده مي شود و در برخي ديگر از تابلوهاي تبليغاتي بنا بر سليقه ي سازنده از نورپردازي استفاده مي شود، در ساخت تابلوهاي فلكسي و لايت باكس استفاده از افكت هاي نوري زيبايي آن ها را دوبرابر خواهد كرد.

حجيم سازي تابلو تبليغاتي

امروزه ايجاد بعد در تابلو تبليغاتي رواج پيدا كرده و در زيبايي آن تاثيرگذار است، تابلو چلنيوم، تابلو استيل از جمله تابلوهاي تبليغاتي هستند كه داراي حجم و بعد مي باشند، نورپردازي و استفاده از پس زمينه منايب براي بازتاب نور در اين  نوع تابلوها زيبايي آن ها دوچندان خواهد كرد.

براي زيبايي بيشتر تابلو تبليغاتي مي توان انواع جنس تابلوها را باهم تركيب كرده و طرح و ايده اي جديد را ايجاد كنيد. تفاوت متريال اين تابلوها و تركيب آن ها باعث ايجاد جلوه اي خاص و جذاب خواهد شد، به عنوان مثال خاصيت عبور نور از پلاستيك در كنار استيل آميزه اي فوق العاده زيبا از نور و رنگ خواهد داشت.

اگر در ساخت تابلو تبليغاتي از فونت هاي فانتزي در اندازه هاي بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زيبايي كار را كاهش داده و ممكن است مشاهده ي آن از فاصله ي كم آزاردهنده باشد.

اندازه فونت تابلوهاي تبليغاتي بايد به نسبت فضايي كه تابلو در آن قرار مي گيرد درنظر گرفته شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۰۸:۴۰ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

تاريخچه بيلبورد

پيش از ميلاد مسيح  ،  انسانها نقاشي هايي برروي ديواره غارها ترسيم مي كردند و بعدها در شهر طبس پوستري كه متعلق به آگهي يافتن يك برده فراري بود كشف شد . پس از گذشت قرنها يونانيان از ستون هاي چوبي به نام آكسون براي اطلاع رساني استفاده مي كردند و سپس در سال 1400 پس از ميلاد ، اروپاييان اعلانات خود را در ميادين شهرها و يا ساختمانهاي عمومي نصب مي كردند .

تابلو چلنيوم

در سال 1796 چاپ سنگي اختراع شد و در سال 1800 اولين مكتب پوستر پايه گذاري گرديد و در سال 1870 با مكانيزه شدن وسايل ، پوستر ، با مدلها و طرح هاي جديد رونمايي شد و پس از انقلاب صنعتي ماشين هايي براي بريدن و چاپ كردن كاغذ و تشكيل سايه رنگها ابداع شد كه اين سايه رنگها از نقاط  ريزي تشكيل شده بودند كه باعث ايجاد طرح هاي سه بعدي مي شدند.

در قرن نوزدهم با گسترش بزرگراهها و جاده ها و افزايش رفت و آمد انسانها با اتومبيل ، بيلبوردها به عنوان شاخه اي از وسايل ارتباطات تصويري جايگزين تصاويري شدند كه برروي ديوار ها چسبانده مي شدند  و به عنوان يك ابزار تبليغاتي كه از چوب ، آهن ، كاغذ و تصوير تشكيل مي شد رواج يافت .

روند رشد تابلوسازي:

روند رشد چاپ و تبليغات همچنان ادامه يافت تا اينكه در نيمه دوم قرن نوزدهم دوربين اختراع شد و عكاسي راه هاي جديدي براي تبليغات بهتر و موثرتر را ميسر ساخت .

در اوايل دهه قرن بيستم هيچ كشوري نمي توانست با ايالت متحده در امر تبليغات و پوستر رقابت نمايد و به دليل فقدان قوانين مرتبط با اندازه و مكان آگهي ها ، هر كس در هر مكان اقدام به نصب آگهي و تبليغ مي نمود تا اينكه بيمه كردن پوسترها و تعيين مدت زمان نصب آن روي ديوار به طور جد مطرح شد .

تابلو استيل

با استفاده از اين قانون ، بايستي از صاحب ديوار اجازه دريافت مي شد و سپس تبليغ كننده مي توانست از تمام قسمت هاي ديوار براي نصب پوستر خود بهره مند گردد .

در آن زمان متصديان نصب پوستر اقدام به فروش بيلبوردها در اشكال مختلف مربع يا مستطيل نمودند و به وسيله دو تكه چوب اين تابلوها را در محلهاي مختلف نصب مي كردند .

با توسعه صنعت اتومبيل و نقل و انتقال مردم به مكانهاي مختلف جغرافيايي ، تبليغ كنندگان با خلاقيت هاي مختلف اقدام به نصب بيلبوردهاي الكترونيكي در جاده ها نمودند .

تابلو برجسته

در قرن بيستم از بيلبوردها به طور گسترده استفاده مي شد و تبلغ كنند گان در تبليغ خود سعي در اثبات مرغوب بودن كالا و خدمات خود و به فروش رساندن آن داشتند اما در اواسط قرن بيستم ،  آژانس هاي تبليغاتي دريافتند كه اگر از يك شعار و يا پيام كوتاه براي تبليغ و فروش محصولات استفاده نمايند بيشتر موثرواقع مي شود.

امروزه از تكنيك هاي متفاوت نورپردازي و نوشته هاي متحرك كوتاه بهره برده مي شود  تا هنگام عبور اتومبيل از مقابل بيلبوردها  بتوان  به طور كامل محصول يا خدمات مدنظر را تبليغ نمود و در ذهن مخاطب رسوخ كرد.

تعريف بيلبورد :

در واقع واژه بيلبورد در فرهنگ تابلوسازي به تخته يا سطوح قابل اجاره اي اطلاق مي شود كه داراي قالب و جايگاه مخصوص نصب است و پس از اتمام دوره اجاره آن ، آگهي جديدي برروي آن درج مي گردد .

موقعيت بيلبورد در تبليغات :

بيلبوردها يكي از ابتدايي ترين و ساده ترين وسايل تبليغاتي مي باشند كه جايگاه ويژه اي در تبليغات دارند و با بهره گيري از عوامل بصري مانند محتواي يك پوستر آگهي و يا بروشور به صورت برجسته  ، در اندازه هاي مختلف و نورپردازي هاي متنوع ، به صورت ثابت و يا متحرك در در معرض ديد عموم قرار مي گيرند.

ويژگيها :

با تركيب بندي صحيح و طراحي جذاب از فاصله اي دور جلب توجه مي كند و كالا يا خدمات مورد نظر را به سمع و نظر عموم مي رساند .

به دليل قرارگيري در فضاهاي باز شهري و ملاحظه تبليغات روي آن ، توسط جمعيت كثير ، يكي از بهترين و موثرترين ابزارهاي تبليغاتي محسوب مي شود.

براي ساخت و نصب آن مي بايست با مهندسين شهرسازي و شهرداري ،  هماهنگي هاي لازم صورت پذيرد و براي نصب آن حفظ زيبايي شهر لحاظ گردد .

پيام قابل نمايش بر روي بيلبورد مي بايست قابل ادراك ، سريع الانتقال ، قابل رويت و روشن و واضح باشد تا بتواند برروي مخاطب تاثير بگذارد.

چون بيلبوردها از يك ديگر جدا هستند و بين آنها مسافت وجود دارد بنابراين  براي تبليغ كالا و يا خدمات خود مي توانيد از چندين بيلبورد پي درپي براي تبليغ استفاده كنيد كه اين بيلبوردهاي پي در پي به ياد آورنده قسمتهاي منفصل از يكديگر هستند و باعث جذابيت بيشتر و در نتيجه تبليغ بهتر مي شوند .

 ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۰۸:۳۳ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

در اين دوره كه رقابت بين شركتها بيش از پيش شده است شركتها براي بازاريابي و كسب اعتماد و جذب مشتري مجبورند كه از ابزارهاي تبليغاتي بيشتري نسبت به گذشته از جمله  تابلوسازي به شيوه هاي مختلف همچون  بنر ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته ،  چاپ تراكت و غيره ، براي معرفي محصول يا خدماتي كه ارائه مي نمايند استفاده كنند . از جهتي مشتريان در خريد محصولات و يا دريافت خدمات مورد نظر گرايشهاي مختلفي دارند كه در تنظيم استراتژيهاي بازاريابي توسط شركتهاي مختلف بايد آن گرايشها در نظر گرفته شود و اگر عناصر مختلف بازاريابي شركت همگام با اهداف مورد نظر مشتريان پي ريزي گردد و تمام منافع مشتريان را علاوه بر منافع سازمان پوشش دهد بازاريابي به نحو احسن صورت مي پذيرد و شركت موقعيت بهتري از نظر رقابتي در قبال شركتهاي رقيب پيدا مي كند كه چنين شرايطي موجب افزايش سودآوري شركت براي مدت طولاني خواهد شد .

بازاريابي چيست ؟

نقطه آغاز بازاريابي مشتري است همان كساني كه باعث رشد يك كسب و كار و در نهايت موفقيت آن مي شوند . درواقع فرآيند بازاريابي از نفطه اي آغاز مي گردد كه مشتري وارد چرخه ي كسب و كار مي شود و شما نياز داريد تا اشخاص را قانع نماييد كه محصول يا خدمات مورد ارائه توسط شركت شما ارزش خريدن و استفاده كردن را دارد . مشتريان و دريافت كنندگان خدمات ، سرمايه گذاران ، توزيع كنندگان ، خرده فروشان و ديگر ذينفعان همه بايد مطمئن شوند كه سرمايه گذاري كه براي خريد محصول يا دريافت خدمات شما در نظر گرفته اند ايمن است و به هدر نمي رود ، پس بايد بتوانيد آنها را قانع نماييد .

تعاريف متعددي توسط اشخاص و ارگانهاي سرشناس از بازاريابي بيان شده است كه در اينجا به بررسي هريك از تعاريف مي پردازيم :

تعريف فعالان اقتصادي از بازاريابي :

فعالان اقتصادي بازاريابي را ، همگراسازي همه فعاليت هاي شركت  در مسير فروش بيشتر ، مي دانند .

پدر علم بازاريابي نوين فليپ كارتر بازاريابي را چنين تعريف مي نمايد :

بازاريابي به عنوان فرآيندي مديريتي – اجتماعي تعريف مي شود كه به وسيله آن ، افراد ، گروه ها و سازمان ها از طريق توليد ، عرضه و مبادله كالا و يا خدمات با يكديگر به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مي نمايند .

انجمن بازاريابي آمريكا بازاريابي چنين تعريف مي كند:

مجموعه اي از فعاليت ها و فرايندهاي ايجاد ، انتقال ، ارسال و تبادل هر آنچه كه براي مشتريان ، ارباب رجوع ، شركاي تجاري و دركل براي جامعه ارزشمند باشد تعريف مي نمايد .

بخش هايي كه بازاريابي شامل مي شود :

مشتريان بالقوه خود و محيط خارجي كسب و كار را به جزئي ترين شكل ممكن بشناسيم و مورد بررسي قرار دهيم .

فرصت ها و موقعيتهايي كه موجب پيشرفت و جذب سرمايه مي گردد را شناسايي كرده و استراتژي هاي لازم و جديد براي سرمايه گذاري بر روي آنها را توسعه و گسترش دهيم .

از ابزارهاي بازاريابي براي ارائه استراتژيها بهره بگيريم .

سنجش نتايج وفرآيند بهبود مستمر

چرا بازاريابي از اهميت زيادي براي جذب مشتري برخوردار است ؟

  1. بازاريابي به عنوان يك واسطه منجر به انتقال ، مبادله و جابه جايي كالا بين خرده فروشان ، عمده فروشان و مشتريان مي شود كه اين هم به نفع توليد كننده است و هم به نفع مشتري
  2. بازاريابي از طريق در دسترس قراردادن محصولات و خدمات براي مشتريان و عرضه آنها به تمام مشتريان به قيمت مناسب با در نظر گرفتن سطح زندگي افراد جامعه كه شامل سه سطح غني ، متوسط و ضعيف هستند مي باشد .
  3. بازاريابي منجر به ايجاد شغل و فعاليت هاي زيادي از جمله خريد ، فروش ، امورمالي ، حمل و نقل ، انبارداري ، استانداردسازي و تقبل ريسك و غيره مي شود كه افراد زيادي در اين پروسه درگير مي شوند و تمام كاربردهاي فعاليت بازاريابي به نوبه ي خود سهمي در كسب درامد و سودآوري دارند .
  4. بازاريابي با فروش محصولات و خدمات زمينه رشد و توسعه اقتصادي را در كشور فراهم مي نمايد و منجر به ايجاد ايده هاي نو و خلاقيت مي شود .

در دنياي پراز رقابت امروز شركتها علاوه بر اينكه مي بايست دنبال جذب مشتري جديد باشند بلكه بايد در حفظ و نگهداري مشتريان قبلي و برقراري روابطي مستحكم با آنان بكوشند . علم بازاريابي در صورت تمركز بر فرصتها و ايجاد ارزش براي مشتريان مي تواند به مزيت رقابتي پايدار دست يابد و به عنوان پشتوانه اي براي آينده يك سازمان درعرصه رقابت تبديل گردد.

بخش مهمي كه در يك شركت براي فروش يا ارئه خدمات وجود دارد تبليغات دنباله دار و هدفمند است تا بتوان توسط آنها مشتريان جديدي پيدا كرد و يا يك رابطه منطقي و پايدار با مشتريان قديمي ايجاد نمود . نه تنها تبليغ بلكه تعهدات شركت از قبيل تحويل به موقع كالا يا خدمات مدنظر مصرف كننده ، حضور مستمر و دائم در ميان مشتريان ، آرايستگي و ظاهر كاركنان و نحوه برخورد مناسب با ارباب رجوع ، خدمات پس از فروش و راهنمايي افراد ، اينها همه از مواردي هستند كه باعث رونق كسب وكار ، وفاداري مشتريان قديمي و جذب مشتريان جديد مي شوند.

اهداف تبليغات :

  • اطلاع رساني كه شامل آگاه سازي مشتريان از محصولات و قيمت هاي جديد
  • اطلاع رساني به مشتري در ارتباط با طرز كار محصولات يا خدمات ارائه شده توسط شركت
  • از بين بردن برداشت هاي نادرست
  • ايجاد يك تصوير مناسب از محصول يا خدمت ارائه شده در ذهن مشتري
  • تشويق مشتري براي خريد محصولات يا خدمات
  • تشويق مشتري براي اتخاذ تصميم خريد
  • تبديل مشتريان به يك مشتري ثابت و دائم

نتيجه گيري :

گرايش به بازار و نياز مشتريان اولين ويژگي بازاريابي است بنابراين يك مدير موفق كسي است كه اين ويژگي ها را بشناسد و خود و كاركنانش براساس رفتار و گرايش بازار عمل نمايد .

منبع : 
گروه توليدي ايمن نورتاب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۰۵:۱۹ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

در دنياي امروزي هر فرد در هر رشته و شاخه اي كه مشغول فعاليت است مي بايست علاو بر شاخه خود ، ديگر شاخه ها و فنوني كه شايد در گذشته با شغل وي ارتباطي نداشته اند اما امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي و ادغام رشته ها و فنون متعدد جزء شاخه اي ضروري از شغل وي تبديل گشته اند ، را بياموزد تا بتواند در عرصه شغلي خود به طور تمام و كمال فعاليت نمايد و پاسخگوي نياز مشتريان خود باشد .

 

يكي از اين مشاغل تابلوسازي است كه در گذشته فقط به صورت چاپ يك نوشته برروي كاغذ يا پارچه بوده است اما با پيشرفت تكنولوژي ،  امروزه نيازمند استفاده از شاخه هايي همچون گرافيك ، كامپيوتر ، طراحي سه بعدي ، علوم الكترونيك ، روانشناسي رنگ ها و شخصيت شناسي و … شده است .

 

راهكارهاي روانشناسي فنون تبليغات :

يكي از مهمترين هدف هاي تابلوسازي نحوه برقراري ارتباط با جامعه و شناخت روابط بين افراد ، روانشناسي رنگ ها و همچنين شناخت ماهيت هايي همچون مختصات رواني ، اجتماعي ، فرهنگي جامعه ، ماهيت زبان ، ساختارهاي رسمي و اجتماعي ، رويه هاي ارتباطي نظير صحبت كردن ، نوشتن و ساير روشهاي انتقال مطلب مورد نظر به كمك تابلوسازي مي باشد .

 

در دنياي پراز رقابت امروز ، شركتها براي فروش كالا و محصولات يا ارائه خدمات خود ، مجبور به استفاده از تبليغات به شيوه هاي متعدد همچون تابلوسازي كه خود شامل ساخت تابلو به روشهاي مختلف مانند تابلو استيل ، تابلو چلنيوم ، تابلو برجسته ، تابلو كامپوزيت ، تابلو لترمكس ، نئون پلاستيك ، چاپ بنر ، بيلبورد و يا تبليغات در راديو و تلويزيون هستند .

 

شاخه هاي مرتبط با ساخت تابلو :

صنعت :

حكاكي و برش ليزري دو مشخصه اصلي از كاربرد صنعت در تابلوسازي مي باشد . تابلوساز براي ساخت حروف برجسته تابلو چلنيوم و يا حروف برجسته پلاستيك نيازمند استفاده از دستگاه برش ليزري است بنابراين تابلوساز بايد با نحوه استفاده از دستگاه برش ليزري آشنايي كامل داشته باشد .

 

الكترونيك :

چيدمان ماژول هاي تابلوهاي  LED و مداربندي آنها و يا سيم كشي لامپ هاي SMD   در تابلو چلنيوم يا لترمكس تابلوساز را به  يادگيري و اموزش علم الكترونيك ملزم مي نمايد .

 

رايانه :

علم رايانه يكي از اساسي ترين رشته هاي مورد نياز در صنعت تابلوسازي است زيرا تمام طرح ها توسط كامپيوتر و برنامه هاي نرم افزاري مانند كرل دراو ، فتوشاپ ، اتوكد ، گرافيك  و… اجرا مي شود كه بهتر است يك تابلوساز ماهر در اين موارد هم سررشته داشته باشد البته تمام اين كارها توسط متخصصين مربوط به همان رشته صورت مي گيرد و همه اين تخصص ها را به طور همزمان يك تابلوساز نمي تواند فرا گيرد اما بازهم داشتن يك زمينه كافي در هر يك از اين شاخه ها براي توجيه مشتري لازم و ضروري است زيرا طراحي تابلو چلنيوم ، تابلو لترمكس ، تابلو فلكسي فيس و مديريت افكت هاي تابلو هاي LED  و بسياري از موارد ديگر نيازمند كار با اين نرم افزارهاست .

 

حال براي اينكه پيام تبليغاتي از نظر روانشناسي بتواند در ذهن مخاطب رسوخ نمايد نياز به پياده سازي چند راهكار مي باشد :

۱) الگوهاي ذهني مخاطب را در هم شكنيد :

ذهن مخاطب را با بحث ها و واقعيت هاي اجتماعي تحريك نماييد و زمينه سازي كنيد و همين كه ذهن اوا آماده پذيرش حرف هاي جديد شد ، شروع به صحبت كردن در زمينه كاري خود و معرفي محصولات و خدمات نماييد .

 

۲) بيشتر روي مشكل مشتريان تمركز نماييد تا معرفي محصول خود :

افراد تا زماني كه به مشكلاتي كه مرتبط با حيطه كاري شما هستند برخورد نكنند به شما مراجعه نخواهند كرد ممكن است فردي اصلا قصد خريد يا دريافت خدمت ارائه شده توسط شما را نداشته باشد زيرا به مشكلاتي كه دارد واقف نيست و به آنها توجهي ندارد پس هنگام مراجعه حضوري قبل از اينكه راه حل خود را مطرح و روي آن پافشاري نماييد بايد اطمينان حاصل كنيد كه مخاطب شما مسئله و مشكل خود را كه مرتبط با خدمات شماست درك كرده و با آن درگير شده است . پس از اينكه ، از اين مسئله اطمينان حاصل نموديد خيلي با حوصله راهكارهاي خود را براي از بين بردن مشكلات مطرح نماييد در اين صورت است كه مخاطب براي دريافت آن خدمات بهتر توجيه مي شود .

 

۳) تصوير ذهني از محصولات و يا خدمات براي مشتري ايجاد نماييد :

براي معرفي كالا و خدمات خود بهتر است ذهن مخاطب را با نام افراد مشهور و معروف در استفاده از خدمات شما درگير نماييد زيرا تصاوير ، آرم ها و برندهاي معروف بهتر در ذهن نقش مي بندند براي همين است كه اكثر تبليغات تلويزيوني توسط افراد سرشناسي همچون فوتباليست ها و بازيگران انجام مي شود تا بر روي ذهن مخاطب تاثيرگذارتر شود.

 

اصول ارتباط و نحوه بهره گيري از آن در شغل تابلوسازي :

حس ادراكي :

ديد و درك افراد از يك صحنه ، منظره ، تابلو ، چهره و… كاملا متفاوت است و هر كس بر حسب زمينه فرهنگي ، اجتماعي ، روحي و رواني ، درك مختص خود را از اطراف دارد . بنابراين تابلوكاران مي بايست هنگام ساخت تابلو همه اين نكات را در نظر بگيرند تا چيزي كه خلق مي كنند بتواند در ذهن همه افراد با ويژگيهاي متفاوت تاثيري كه مي خواهد را ايفا كند.

 

نقش اجتماعي :

افراد با نقش خود در سازمانها و محل فعاليت خود عجين شده اند بنابراين مجموعه لغات ، اصطلاحات و تصاوير مندرج برروي تابلوها ، بيلبوردها و بنرهاي تبليغاتي بايد به گونه اي باشد كه بر خلق و خو و نيازهاي اجتماعي متفاوت افراد موثر بوده و نقش و جايگاه افراد در اجتماع در نظر گرفته شود .

 

ارزشهاي فرهنگي :

هر قشراز جامعه خصوصيات فرهنگي خود را دارا مي باشد كه مي بايست تمام اين خصوصيات در ساخت تابلو در نظر گرفته شود تا بر ذهن تمام اقشار جامعه نقش ببندد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۴۹:۰۷ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

اولين گامي كه در ساخت انواع تابلو همچون تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته  برداشته ميشود مرحله طراحي مي باشد طراحي حروف توسط نرم افزار كرل و يا اتوكد صورت مي گيرد و همه خصوصيات حروف مانند فونت ، ضخامت ، سايز مشخص مي گردد و طرح نهايي برروي جنس پلكسي گلاس كه يك نوع پلاستيك شفاف مشابه شيشه در رنگهاي مختلفي مي باشد ليزر  مي شود.

انتخاب رنگ :

اين مرحله ا زتابلوسازي اهميت بالايي دارد زيرا رنگ است كه جلوه زيبايي به تابلو مي دهد و اگرتركيب رنگها به درستي انتخاب شود جذابيت بيشتري به تابلو مي دهد و هرچه تابلو جذابتر باشد بيشتر در ذهن نقش مي بندد و باعث جذب بهتر مشتري مي گردد.

پس از آماده سازي طرح ، سيستم برش ليزري به صورت اتوماتيك حروف را در يك ورق از جنس پلاستيك مي پيچد و برش مي دهد و پس از اتمام برش كاري  توسط سيستم برش ليزري ، تابلوساز حروف را بر روي يك ميز كار كه بصورت شبكه اي سوراخ شده است قرار ميدهد ويا بر روي ميز آهني با آهن رباهاي مخصوص كه به شكل استوانه مي باشد  ثابت مي كند.

ابزارهاي مورد نياز براي ساخت و تعبيه حروف :

قيچي آهن بر : از اين قيچي براي برش حروف استفاده مي شود.

متر نواري :از متر براي اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته مي شود.

تيغ فويل بر : اين ابزار باعث خم شدن لبه هاي صاف و ايجاد شيار در قسمت هاي زاويه دار مي شود .

استوانه : با استفاده از استوانه مي توان به قسمت هاي قوس دار حروف حالت داد .

سوهان : براي تميزي لبه هاي كار استفاده مي شود .

تابلو برجسته

پس از آماده سازي حروف چلنيوم نوبت به زيرسازي اين حروف مي رسد براي زيرسازي از ورقهاي كامپوزيت و يا PVC بهره گرفته مي شود اين ورقها بسيار مقاوم بوده و در برابر آب و اشعه خورشيد و سرما و گرما تغيير حالت نمي دهد .

پس از اينكه حروف ساخته شده بر روي ورق قرار گرفت نوبت به روشنايي داخل آن مي رسد كه به دو صورت  LED و SMD   انجام ميشود .

لامپ هاي LED در ابتداي عرضه به صورت شاخه اي وارد بازار شدند اما به دليل مشكلاتي از قبيل ايجاد نقاط نوراني در پلكسي و نفوذ آب جاي خود به LED هاي بلوكي دادند اين LED ها مشكل LED هاي شاخه اي را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضايت مشتري را به طور كامل جلب نمايند.

براي همين كشور چين دوباره ابتكار جديد به خرج داد و LED جديدي به نام SMD را توليد و عرضه نمود اين نوع LED ها فوق العاده كارآمد هستند و نور بالايي دارد و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ كيفيت عالي بوده و عمر طولاني و مفيدي دارند .

نحوه ساخت تابلو چلنيوم :

در تابلو چلنيوم كليه مراحل خم كردن ، قوس و شيار بر روي لبه چلنيوم توسط دستگاه بصورت كامپيوتري انجام مي شود

اما چون اين دستگاه توسط كشورهاي اروپايي طراحي و پياده سازي شده است و تمام فونت هاي آن به زبان لاتين مي باشد و زبان فارسي را ساپورت نمي كند به همين علت اغلب اوقات مشكل تراشي مي كند اما اگر اين دستگاه موجود نباشد كليه كارها توسط تكنسين كار به صورت دستي اجرا ميشود.

پس از اتمام كار نورپردازي ، تابلو آماده نصب مي گردد براي نصب  ، از يك پلات  منطبق با طرحي كه در ابتداي كار ترسيم شده است كمك گرفته مي شود و سپس ورق  روي پلات  قرار گرفته مي شود و و تمام سيم كشي هاي مربوط به نورپردازي در پشت كار تعبيه مي گردد.

سپس نوردهي لامپها چك مي شود و زماني كه  از نوردهي آن اطمينان حاصل شد ، حروف بر روي ورق جاي مي گيرد و كار ساخت و نصب تابلو به اتمام مي رسد .

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۶:۵۰ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

عوامل بيشماري در زيباجلوه نمودن تابلو از جمله تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته و غيره كه به عنوان شناسنامه كسب و كار محسوب مي گردد دخيل هستند

يكي از اين عوامل موثر نوع و تعيين چهارچوب كلي و مناسب مي باشد . براي تعيين چهارچوب كلي مي بايست شغل ،  كالا و يا خدمات مورد ارائه مدنظر قرار داده شود .

موقعيت مكاني محل كسب و كار ، هزينه اي كه براي ساخت در نظر گرفته شده است ، فضايي كه براي نصب مدنظر است ، متن و تصوير و طرح پياده سازي شده ،  اينها همه در تعيين چهارچوب كلي براي تابلوسازي در نظر گرفته مي شود .

اگر همه اين مراحل توسط تكنسين كار مجرب صورت پذيرد قطعا تابلو ساخته شده در تبليغ و جذب مشتري تاثير فراواني خواهد داشت.

رنگ آميزي :

روانشناسي و انتخاب رنگ مناسب  و گاهي استفاده از رنگهاي متضاد مي تواند جلوه نمايشي تابلو را چند برابر كند گاهي لازم است تا رنگ هاي گرم و سرد به درستي تركيب شوند تا يك رنگ خاص و زيبا به نمايش گذاشته شود

انتخاب رنگ در تابلو برجسته و تابلو چلنيوم از اهميت فوق العاده اي برخوردار است چون اين تابلو به اندازه كافي داراي زيبايي و درخشندگي است اما وقتي رنگ آميزي زيبايي براي حروف در نظر گرفته شود زيبايي آن را چند برابر مي كند .

نورپردازي و افكتهاي نوري :

در همه تابلوهايي كه نور در آنها كاربرد دارد بويژه حروف چلنيوم ، لايت باكس ، فلكسي ، نورپردازي حرف اول را در زيبايي و نما مي زند و از اهميت ويژه اي برخوردار است .

بنابراين افكت هاي نوري استفاده شده در تابلوها و رنگهايي كه در طيفهاي نوري منعكس مي شود بسيارمهم است .

حجيم سازي تابلو:

چاپ سه بعدي و دادن بعد به نوشته از جمله خلاقيت هاي و نوآوري هاي جديد در صنعت تابلوسازي محسوب مي شود . چلنيوم ، فلز ، پلاستيك از انواع تابلوهايي هستند كه داراي حجم و بعد مي باشند .

براي ساخت آنها ميزان حجم و بعد و نورپردازي را متناسب با يكديگر در نظر مي گيرند .

بررسي وضع طراحي و گرافيك :

گرافيك مورد استفاده در تابلوها را نمي توان ناديده گرفت و تابلوهايي كه داراي گرافيك جالب و نامساوي و در ابعاد و رنگهاي متفاوت باشند بيشتر در ذهن نقش مي بندند .

همه ما درطول شبانه روز به صورت پياده يا سواره از مقابل مغازه ها و فروشگاه هاي متعددي عبور مي كنيم اطراف و محيط پيرامون خود را از نظر مي گذارانيم و در هنگام مناظره اطراف ، تنها نوشته ها و تابلوهاي موجود در سردر مغازه هايي نظر ما را به خود جلب مي كند كه زيبا باشد ، گرافيك بالا و نورپردازي همراه بار رنگهاي متفاوت داشته باشد.

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۶:۳۵:۰۱ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

امروزه تابلوسازي بسيار مرسوم شده است و به روشهاي مختلفي صورت مي گيرد كه به شرح زير مي باشد :

انواع تابلوها :

تابلوهاي پشت بامي :

براي ساخت تابلوهايي كه در پشت بام ها نصب مي شود از يك پروفيل آهن سنگين براي زيرسازي و نگهدارنده تابلو بهره گرفته مي شود زمينه اصلي آنها از جنس كامپوزيت مي باشد و حروف برجسته اي كه بر روي آن تعبيه مي شود از جنس چلنيوم ، استيل و يا حروف پلكسي مي باشد.

تابلوهاي فلكسي :

اين تابلوها از دو قسمت تشكيل شده است كه يك سازه فلزي دوبل در زيركار آن استفاده مي شود از بخش پشتي اين تابلو براي نصب سيني و مهتابي بهره گرفته مي شود و از بخش جلوي تابلو براي نصب فلكس و كاورهاي دور استفاده مي شود ، براي نور دهي اين نوع تابلوها از مهتابي كمك گرفته مي شود .

حروف برجسته پانچي :

اين نوع حروف با لبه چلنيوم و يا پلاستيك ساخته مي شوند . اين نوع حروف از پلكسي با سوراخهاي كوچك بريده شده و سپس يك پلكسي شفاف زير پلكسي رويه قرار مي گيرد .

حروف برجسته پانچي :

در اين نوع حروف لبه ها و جلوي حروف با استفاده از چلنيوم و لترمكس به صورت پانچي كار مي شود .

تابلو برجسته حروف چلنيوم :

امروزه از اين حروف برجسته براي ساخت تابلوهاي سردرب استفاده زيادي مي شود چون ساخت اين حروف از جنس آلومينيوم است دوام بالايي دارد و به راحتي ميتوان به صورت دستي و يا به كمك دستگاه شكل و طرح موردنظر را برروي اين حروف پياده سازي نمود .

تابلوهاي حروف برجسته چلنيوم ستاره اي :

نفاوت اين تابلو با نوع معمولي چلنيوم در اين است كه از نماي ستاره اي و درخشان در آن استفاده مي شود .

در اين نوع تابلو نور SMD داخل حروف برجسته با شكست از داخل تابلو چشم نوازي مي كند كه اين برق ملايم با چشمك زدن جلوه زيبايي به تابلو مي بخشد و توجه عموم را به خود جلب مي كند .

تابلو حروف برجسته پلاستيك سه بعدي وكيوم :

اين نوع تابلوها به دليل نوردهي ، تنوع رنگ و شكل فانتزي يكي از محبوبترين نوع از حروف برجسته تابلو چلنيوم مي باشد كه ساخت اين حروف توسط دستگاه به صورت تمام اتوماتيك در كمترين زمان انجام مي گردد.

حروف استيل :

نوع ديگري از كاربرد حروف برجسته مي باشد كه خود شامل چند نوع مانند حروف استيل طلايي براق ، طلايي خش دار ، نقره اي براق ، نقره اي خش دار ، دودي ، مسي مي باشد كه به صورت هاي نوردارر و بدون نو و يا به صورت رينگي و يا برجسته و تخت با پلكسي قابل اجراست .

حروف برجسته استيل :

اين نوع حروف در تابلو استيل از زمانهاي پيشين كاربرد داشته و براي ساخت آن از آلياژي كه معمولا از جنس برنز و يا برنج بوده استفاده مي شده ، اما چون به مرور زمان سياه مي شد نياز به پرداخت دوره اي داشت اما امروزه به دليل استفاده از دستگاه ليزر بسيار با كيفيت تر شده است .

تابلوسازي حروف پلاستيك يا پلكسي :

براي ساخت حروف برجسته پلاستيك هم در بخش رويه و هم لبه ها از طلق هاي پلكسي گلاس تايواني به دو صورت با نور و بدون نور و در رنگهاي مختلف استفاده مي شود.

تابلوهاي فلزي :

دراين نوع تابلو نيز از حروف برجسته استفاده مي شود مانند حروف برجسته چلنيوم و پلاستيك اما در اين تابلوها حروف نمي توانند نور را از خود عبور دهند و از جنس فلز هستند .

براي نصب اين نوع تابلو از سطح پايه اي استفاده مي شود كه اين پايه ها فاصله اي ايجاد مي كنند كه مي شود از اين فضا براي قرار دادن لامپ هاي LED و SMD براي نوردهي استفاده كرد .

اما اگر تمايل به استفاده از نوردهي نداشته باشيد مي توانيد از حروف فيزي نرو ماده استفاده نماييد تا حروف كاملا روي سطح قرار بگيرند و جلوه زيبايي داشته باشند.

تابلوهاي رينگي :

در اين مدل تابلو حروف برجسته تركيبي از پلاستيك و فلز هستند و حروف از فلز ساخته مي شوند اما يك لايه پلاستيك در حروف به كار مي رود كه باعث ايجاد فضايي براي عبور نور مي شود ، در اين نوع تابلو سازي هم زيبايي كار فلز و هم زيبايي و روشنايي رنگ منعكس مي شود .

در اين نوع ساخت مي توانيد با استفاده از حالت نر و مادگي نوردهي زير حروف را هم داشته باشيد و با استفاده از يك لايه پلاستيك در قسمت زير حروف نوردهي زير حروف را به شكلي زيبا و چشم نوازتر به نمايش بگذاريد.

تابلو حروف برجسته سه بعدي :

با استفاده از اين نوع تابلوسازي مدرن مي توان انعطاف پذيري بيشتري بر روي حروف پياده سازي نمود و انواع افكت هاي زيبا را كه توسط ديگر حروف برجسته امكان پذير نيست ، ميسر ساخت .

تابلوهاي راهنما :

تابلوهاي راهنما يكي از پركاربردترين تابلوها مي باشند كه تنوع زيادي دارند و براي ساخت اين تابلوها از متريال هاي مختلفي همچون پلكسي ، استيل ، كامپوزيت ، مولتي استايل ، چوب و ... به صورت ديواري ، ايستاده ، آويز ، دوطرفه و روميزي بهره مي برند.

حروف برجسته لترمكس :

نوعي ديگر از انواع حروف برجسته مي باشد كه لبه هاي اين نوع حروف با عمق 2 سانتيمتر مي باشد كه دور آن نوار لاستيكي شفاف به كار برده مي شود كه قابليت نوردهي در لبه حروف را ايجاد مي نمايد .

لايت باكس :

براي ساخت آن از جنس چلنيوم و يا پلكسي به دو صورت نور دار و بدون نور استفاده مي شود كه منابع نوري مورد استفاده در آن توسط لامپ فلور سنت ، LED ، SMD تامين مي شود كه پس از قرار گرفتن مدياي چاپ ترانسپارت و يا فلكسي برروي آن باعث عبور نور و روشن شدن چاپ مي شود كه بيشتر براي لوگو ها ، عكس محصولات و يا شماره تلفن ها ، ايستگاههاي مترو ، سينما ، فرودگاه كاربرد دارد .

تابلو حكاكي LED :

اين نوع تابلو با حكاكي ورق پلاستيك و يا همان پلكسي گلاس با ليزر و شكست نور LED كه به صورت مخفي در آنها اجرا مي شود طراحي و پياده سازي مي گردد .

اين نوع تابلوها به دليل داشتن قابليت روشنايي بالا و نورپردازي زيبا براي كساني كه به دنبال نورپردازي بيشتر هستند گزينه بسيار مناسبي مي باشد.

تابلوهاي كامپوزيت :

اين نوع تابلو ها يكي از مقاوم ترين و زيباترين متريالها براي ساخت تابلو مي باشدكه با استفاده از حروف هاي برجسته چلنيوم ، استيل ، پلكسي و يا لترمكس در رنگهاي مختلف و به دو صورت نوردار و بدون نور طراحي و پياده سازي مي شود . ورق كامپوزيت داراي مدلهاي طرح چوب ، طرح سنگ و طرح استيل مي باشد و براي زيباتر شدن آن مي توان از چوب ترموود و چوب پلاست هم بهره جست .

از ويژگي هاي بارز تابلوهاي كامپوزيت مي توان به تنوع رنگ ، عايق صوتي ، مقاوم بودن در برابر تشعشعات خورشيد و سرما و گرما ، سبكي آن اشاره نمود.

تابلو هاي LED :

اين نوع تابلو به دو دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از :

LED ثابت :

با استفاده از چراغ هاي كوچك LED ساخته مي شوند كه متنوع هستند و هر طرحي روي آنها قابل پياده سازي است . در اين نوع تابلوسازي مي توان 2 تا 8 مدل رقص نور را روي LED پياده سازي كرد و يا از LED هاي RGB بهره گيري نمود .

LED روان :

در انواع مدل هاي تك رنگ و مولتي كار يا تلويزيوني قابل اجراست . در اين مدل مي توان هر طرح و نوشته اي را به تعداد نامحدود و با افكت هاي زيباي گرافيكي اجرا نمود .

در تابلوهاي تك رنگ ، زمينه كار به رنگ مشكي بوسيله LED هاي خاموش و نوشته ها و نقشهاي روي آن به رنگ منتخب مشتري اجرا مي گردد .

در تابلوهاي مولتي كالر يك تلويزيون كامل در اختيار مشتري گذاشته مي شود كه مشتري مي تواند هر تصوير فيلم و طرحي را به نمايش بگذارد.

بنر :

بنرها ساده ترين نوع تابلو هستند كه مراحل ساخت و نصب آن شامل چاپ بنر توسط دستگاه ، اسكلت فلزي و نصب است و به دليل اينكه چاپ بنر توسط دستگاه صورت مي گيرد به راحتي مي توان هر نوع نوشته ، طرح ، رنگ ، عكس را با كيفيت بالا و در طرح هاي متنوع اجرا كرد. اين نوع تابلوسازي مشابه تابلو فلكس مي باشد اما از لحاظ چاپ ، جنس و رنگ كيفيت بالاتري نسبت به فلكس دارد . دربنر نيز از پوشش فلكس روي تابلو استفاده مي گردد اما قاب آن داراي عمق بيشتري مي باشد .

ادامه مطلب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۴:۴۵ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]

LED يا تابلو روان چيست ؟

LED  اختصار كلمات Light Emitting Diode  كه به معناي ديود ساطع كننده نور مي باشد و با عبور جريان الكتريكي از آنها وقتي الكتروني از لايه اي جدا مي شود انرژي آزاد شده آن به صورت نور در مي آيد و باعث روشن شدن تابلو مي شود

ماژولها :

اين تابلو از ماژول ها تشكيل شده است و ماژول ها به مجموعه LED ها و بردهاي مورد استفاده جهت تعيين آدرس و واشرهاي آب بندي در كنار هم اطلاق مي شوند كه فاصله LED ها و ماژول ها نشان دهنده كيفيت تابلوهاي LED و ميزان درخشندگي و برد ديد تابلو است .

نمايشگر LED  از ديودهاي نوراني كه از كنارهم قرار گرفتن كابينت هاي مجزا كه مشابه يك تلويزيون كوچك هستند ساخته مي شود . در واقع اين كابينت ها هستند كه به عنوان محفظه اي ماژول ها را در خود جاي مي دهند . جنس اين كابينت ها از فولاد است و سطح آن را با رنگ الكترواستاتيك پوشانده اند و اين كابينت ها كيفيت ، دقت و يكنواختي سطح نمايشگر شما را تضمين مي نمايند زيرا همه نيازمندي هاي نمايشگر از جمله ماژول ها ، سيستم تهويه هوا و مدارهاي الكترونيكي بر روي آن تعبيه شده است .

بردهاي كنترل كننده :

براي برنامه ريزي ماژول ها و مديريت نمايشگر مي بايست از برد كنترل كننده استفاده نمود . اين بردها در پشت ماژول ها و در داخل كابينت تعبيه مي شوند و اين بردها به دو صورت قابل اتصال به كامپيوتر و عدم نيازاتصال  دائم به كامپيوتر مي باشد  كه توسط يك كابل يا كارت حاقظه به كامپيوتر متصل مي گردد .

بردها نقش تعيين كننده در ارائه كيفيت برنامه ريزي و متن هاي نوشتاري ، تصاوير مدنظر براي نمايش كليپ ها در رنگهاي متفاوت را دارا مي باشند .

هر تابلو داراي دو قطب منفي و مثبت  هستند  و فلاشرها وظيفه قطع و وصل جريان بين اين دو قطب را عهده دار مي باشند .  در تابلوسازي فلاشرها به فطب مثبت متصل هستند و وظيفه قطب منفي خاموش و روشن نمودن فلاشرها  است كه  تعداد كانال فلاشرها براساس تعداد كلمات براي اتصال تعيين مي گردند . زمينه LED ها از جنس MDF  و مدارچاپي و يا پلاستيك آكروليك مي باشد .

از جمله كارايي هايي كه  بردهاي كنترل كننده در تابلوهاي LED  دارا مي باشند مي توان به قابليت تغيير متون و افكت ها و طراحي گرافيك و انيميشن و تنظيم ساعت و تاريخ توسط كاربر ، نمايش انواع پيامهاي متني به زبان هاي مورد نظر  و عدم محدوديت در ميزان متن قابل نمايش اشاره كرد .

 

انواع تابلوهاي LED :

LED ثابت :

همان طور كه از اسمش پيداست اين نوع تابلوسازي توانايي حركت دهي متن ها و تصاوير را ندارد و ثابت است . اين نوع تابلوها جايگزين مناسبي براي نئون مي باشد.

LED  روان :

اين نوع از تابلوها خود به انواع مختلف تقسيم مي گردند كه به شرح زير مي باشد :

LED تك رنگ :

در اين نوع از LED ها فقط از يك نوع رنگ براي نمايش متون استفاده مي شود .

LED رنگي :

اين نوع نمايشگرها توانايي نمايش متون در رنگهاي مختلف و همچنين نمايش  فيلم وعكس و تيزرهاي تبليغاتي و ... را همراه با صدا و حتي به صورت پخش زنده و آنلاين دارد .

LED نواري پيكسلي RGB  هوشمند  :

اين نوع LED رشته اي بلند و منعطف از LED هاست كه مي توان براي هر كدام از LED ها به طور مجزا رنگي در نظر گرفت به همين علت به آنها LED هاي هوشمند اطلاق مي گردد . روش كار در اين نوع  LED ها به اين صورت است كه با تغيير رنگ قرمز ، سبز و آبي در هر LED ، تركيب رنگهاي بيشماري بوجود مي آيد و تراشه هاي بين LED ها فرمان هاي صادر شده از يك كنترلر را اجرا  مي نمايند .

LED هاي نواري پبكسلي :

در اين نوع LED ها مي توان از منبع تغذيه 12 ولتي و يا 5 ولتي استفاده نمود . در اين مدل ،LED    ها دو تا دوتا و يا سه تا سه تا از هم جدا شده اند و درجات متفاوتي از ويژگي ضد آب بودن و ميزان متفاوتي از تراكم LED در هر متر از نوار قابل رويت است .

تمام نوارهاي هوشمند به درايورهاي ديجيتال يا همان ميكروكنترلرها مجهز شده اند كه اين درايورها داده ها را از طريق يك گذرگاه ديجيتال  دريافت مي نمايند و يك يا چند LED را به طور مجزا و مستقل كنترل مي كنند كه در نوارهاي RGB  معمولي اين امر عملي نيست زيرا همه LED ها فرمان يكساني را دريافت مي كنند و رنگشان با يك فرمان تعويض مي شود اما در نوارهاي هوشمند ، شما روي تك تك LED  ها كنترل داريد و مي توانيد هر رنگ را به تنهايي تعويض نماييد .

كنترل LED نواري آرجي بي معمولي :

كنترل اين نوع با يك تنظيم گر روشنايي يا ديمر به سادگي انجام مي پذيرد كه ساده ترين نوع از اين كنترلرها RGB است كه داراي سه كانال براي تنظيم مي باشند.

كنترل LED نواري آي سي دار هوشمند :

در كل  داراي سه نوع كنترلر ديجيتال مي باشد كه به صورت مستقل يا آفلاين ، تابع يا آنلاين ، قابل برنامه ريزي يا كنترل از راه دور كه شامل موسيقي و رقص نور مي باشد . اين كنترها به شما اجازه مي دهند كه هرپيكسل را بدون تاثير بر روي ديگر پيكسل ها به طور جداگانه تنظيم نماييد .

برنامه هاي كنترلي هم به شكل آفلاين مثلا برروي يك حافظه جانبي و يا به صورت آنلاين از طريق پروتكل ذخيره و منتقل مي شوند .

مزاياي LEDها :

در طرح ها و رنگهاي متنوع و زيبا قابل پياده سازي است .

داراي نور فوق العاده و خوانايي بيشتر مي باشد.

داراي دوام و ماندگاري بالايي است و عمر زيادي دارد.

مصرف برق كمي دارند .

يكي از رسانه هاي مدرن و منطبق با آخرين فناوري هاي تبليغاتي مي باشند .

قابليت پخش صدا ، تصوير، موسيقي را به صورت زنده دارد .

قابليت تغيير پيام و يا محتوا را در كسري از ثانيه دارد .

محدوديتي در زمان پخش و محتواي قابل نمايش آن وجود ندارد .

خلاصه :

امروزه  تبليغات در كسب و كار و ارائه خدمات حرف اول را مي زند تبليغات به صورت تابلو برجسته ، تابلو استيل ، تابلو چلنيوم و تلويزيوهاي شهري LED به عنوان بهترين ابزاهاي تبليغاتي در كليه شهرهاي بزرگ ، ميادين ، بزرگرراهها و چهارراه ها  قابل طراحي و پياده سازي و نصب مي باشد  كه با طراحي ها و رنگها و افكت هاي متنوع در ذهن ها نقش مي بندد و مي تواند تاثير فوق العاده اي در جذب مشتري داشته باشد .

ادامه مطلب

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۵:۰۹ ] [ علي صادقي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی